Sapemu chiḍḍi sceni funerali unni ti senti emutivu, ti chianci, ti ricurdi lu passatu cu amuri e nustalgìa?
Scurdàtili.
Lu 9 di maiu 2025, ntô cori di Palermu, “La fabbrica degli stronzi” sarà misa ‘n scena ô Spazziu Franco, ô nternu dû Cantieri Culturali dâ Zisa. Lu novu spittàculu è firmatu di dui cumpagnìi ca fìciru dâ provocazzioni ntiliggenti lu sò signu stilìsticu: Maniaci d’Amore e Kronoteatro. Dui rialità ca, quannu vannu supra lu palcu, non hannu paura di spurcari li mani e di spurcari li mani di chiḍḍi ca talianu.
Nu spittàculu ca ci metti davanti ô specchiu: na sinossi curta.
“La fabbrica dî stronzi” cunta la storia di na famìgghia rutta, vista attraversu lu filtru distortu dâ mimòria e dû rancuru.
Siamu nta na stanza. C’è nu corpu pi priparari. Na matri pi lavari, truccari, vistiri. Ma chiḍḍu ca avissi a èssiri nu gestu finali d’amuri si trasforma nna na sissioni cullittiva di accusazzioni, sarcasmu, vittimità e virità ambigui.
Li tri picciriddi, Tommasu Biancu, Francescu d’Amore e Luciana Maniaci, ricìdinu l’episodi di na vita familiari ca, forsi, non fu mancu accussì tràggica. Ma ntâ sò storia addiventa nu catàlugu di traumi, na scusa pi continuari a non crìsciri.
È sempri colpa di n’àutru. Di la matri. Di lu munnu. Supra lu travagghiu. Li bulli. Di lu sessu oppostu.
Chi sunnu Maniaci d’Amore e Cronoteatru?
I Maniaci d’Amore, nu duo tiatrali natu a Palermu e cumpostu di Francesco d’Amore e Luciana Maniaci, purtaru avanti di anni na puètica fatta di testi surriali, grotteschi e prufunnamenti umani. Lu sò stili visionariu è accumpagnata dû stili cchiù crudu e tagghianti di Kronoteatro, na cumpagnìa lìguri canusciuta pô sò linguaggiu direttu e abrasivu. Insèmmula, dùnanu vita a nu pruggettu tiatrali putenti e urigginali, ca unisci dui punti di vista diversi ma cumplimintari.
La dirizzioni è firmata nsemmula dî dui cumpagnìi, mentri ntô palcu, oltri a l’auturi, attruvamu puru Maurizio Sguotti. Li sceni e li custumi sunnu di Francesca Marsella, mentri lu disignu di l’illuminazzioni e la dirizzioni tècnica sunnu di Alex Nesti. Lu spittàculu è pruduttu di Kronoteatro, ‘n co-pruduzzioni cû Teatro Nazionale di Genuva e cû supportu di Residenze PimOff Milano.
Lu paradigma dâ vittima: nu tema cchiù attuali di mai
Lu spittàculu pigghia ispirazzioni di litturi cuntempuranìi chiavi comu “Critica dâ vittima” di Daniele Giglioli e “La società senza dolore” di Byung-chul Han, pi affruntari cu ironìa e brutalità unu dî tratti distintivi dû nostru tempu: la tinnenza a idintificarisi sempri cu chiḍḍi ca suffrunu, mai cu chiḍḍi ca suffrunu.
Ntô munnu discrittu nna “La Fabbrica dî stronzi”, lu duluri addiventa nu sìmmulu di status. Culpa, n’eredità fàcili di distribbuiri. Rispunsabilità pirsunali? Nu cuncettu scurdàtu.
N’ura di tiatru firoci (e nicissariu)
Supra lu palcu di Palermu, nta unu dî spazzi cchiù attivi e spirimintali dâ cità, ntô cumplessu culturali Zisa, La fabbrica degli stronzi è n’ura di tiatru ca fa ridiri, fa mali, e fa pinzari.
Na riflessioni supra u ruolu dâ famigghia, a curtura dâ vittimità e comu ‘mparamu a cuntari i nostri storii, macari (e suprattuttu) quannu minchiamu.