Stefano Bombardieri porta la sò arti munumintali ê templi di Silinunti

Quindici sculture dialogano con l'antichità per denunciare il pericolo di estinzione

ri Redazione SìHD

N’arti chi sussurra ntra li ruvini

Lu silenziu solenni di Selinunti si pripara a accugghiiri na prisenza senza pricidenti. Stefano Bombardieri trasforma lu cèlibbri parcu archiològgicu sicilianu ‘n palcu di riflissioni cuntimpurania, unni l’arti addiventa nu missaggeru di l’emirgenzi ambientali. La sò mustra pirsunali “Pericolo estinzione. Impronte in suoli antichi“, curata di Anna Lisa Ghirardi, s’apri lu sàbbutu 21 di giugnu ê 19, criannu accussì nu ponti audaci tra nu passatu mill’anni e nu prisenti fràggili.

Li quinnici sculturi munumintali di l’artista sunu disposti strateggicamenti ntunnu â Cullina Urientali, di cunsiguenza dialogannu chê resti dê templi dòrici nta nu paraguni ca trascinni li sèculi. Rinoceronti granni, gorilla cu nu silenziu eloquenti, struzzi cu culura pop e scarabbii mistiriusi abbitanu chistu scinariu unicu, mentri li picciriddi sculpiti mantènunu equilibbri pricari supra l’antichi crani fussili.

L’ecoluggìa di l’arti ncontra cu l’archioluggìa

La scelta di Selinunti non è pi nenti casuali. Chistu situ rapprisenta n’esempiu straordinariu di risistenza eculòggica, unni lu tempu non distruggìu ma chiuttostu trasfurmau, pirmittennu accussì â natura di ricupirari li spazzi cu rispettu e armunìa. Stefano Bombardieri attrova ccà lu cuntestu idiali pâ sò battagghia artistica ‘n difisa di l’ambienti, trasfurmannu accussì unu dê posti cchiù straurdinari dô Meditirràniu nta na chiattaforma di cunsapivulizza.

L’iconografìa di l’armali ca carattirizza l’òpira di Bombardieri assumi macari na particulari forza evocativa nta chistu cuntestu. Li sò criaturi, difiniti di l’artista comu “tistimoni muti ma eloquenti di n’umanitati pirduta ca sta ancora circannu li sò tracci“, s’attròvunu quinni comu sintinelli dû tempu, custodi di na mimoria ca rischia di èssiri pirduta.

Nu pruggettu di purtata nazziunali

La nizziativa, pruduciuta di Bottega Creativa e prumuvuta dû Dipartimentu dû patrimoniu culturali e di l’idintitati siciliana, havi uttinutu macari lu pristiggiusu patrunaggiu dû Ministeru di l’Ambienti e dâ Sicurizza di l’Energìa. Chistu ricanuscimentu suttalinea quinni l‘impurtanza dô messaggiu trasmissu dâ mustra e la sò rilevanza ntô dibattitu cuntempuraniu supra li questioni ambientali.

La mustra, ca arristarà aperta nzinu ô 31 dicèmmiru 2026, rapprisenta comunqui nu spirimentu curaggiusu ntâ l’intigrazzioni di l’arti cuntimpurània e dû patrimoniu archiulòggicu. Prima di l’inaugurazzioni sirali, ê 18:00 è prugrammatu nu giru stampa guidatu dû stissu Bombardieri, ca di cunsiguenza guiderà li participanti ntô percorsu dî sò criazzioni munumintali.

Riflessioni tra prisenti e passatu

Lu travàgghiu di Stefano Bombardieri metti in discussioni cu sempri cchiù urgenza lu tema dâ fraggilità dâ vita nna n’època signata di cchiù crisi. Li soi sculturi, prisenzi alienanti ma prufunnamenti suggittivi, parrunu di nu prisenti caratterizzatu di crisi ambientali, perdita di significatu e declinu èticu. Ntâ stu scinariu, l’arti addiventa nu strumentu di risistenza e dinunzia.

L’artista scegghi di mettiri li soi riflessioni nta nu postu unni lu dialugu câ storia è inevitabbili. Selinunti, chê soi templi ca sfidunu lu tempu e la sò natura ca ha statu capaci di rigginiràrisi, offri na lizziuni di cuntinuità e trasformazzioni ca amplifica lu messaggiu dê sculturi cuntimparànii.

La mustra quinni prumetti di èssiri assái cchiù di na sèmplici mustra artistica, cunfigurannusi chiuttostu comu n’espirienza immersiva ca invita a riflèttiri supra la nostra rilazzioni cu l’ambienti e supra la rispunsabilità ca avemu versu li ginirazzioni futuri.

Articolo di
Filippo Zimbili

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